Hepsiburada İlk 6 Ayı Güçlü Sonuçlarla Kapadı

Güçlü büyümesini 2024’te de sürdüren Hepsiburada, ilk 6 ayda 66 milyon sipariş adediyle satış hacmini %105 oranında büyüttü. Son 12 ayda müşteri başına düşen sipariş sıklığı da ortalama 10,6 adet ile Hepsiburada tarihinde ilk kez çift haneye yükseldi. Böylece müşteri başına yıllık ortalama sipariş adedi son 3 yılda 2,5 katın üzerinde artmış oldu.

Hepsiburada, yilin ilk yarisina iliskin finansal sonuçlarini açikladi. Ilk 3 aylik dönemde ortaya koydugu basarili performansi ikinci çeyrekte de devam ettiren Hepsiburada, toplam satis hacmi büyümesi, siparis adedi, siparis sikligi, platform üzerinden satisa sunulan ürün çesitliligi gibi çok sayida metrikte güçlü sonuçlara imza atti.

ILK YARIDA TOPLAM SATIS HACMI YÜZDE 105 ARTTI

Enflasyondan arindirilmamis verilere göre ilk yarida toplam satis hacmini geçtigimiz yilin ayni dönemine göre yüzde 105’lik bir artisla 68,3 milyar TL’ye yükselten Hepsiburada’nin faiz, amortisman ve vergi öncesi kârinin (FAVÖK) toplam satis hacmine orani ise geçen yilin ayni dönemine göre 1 puan artisla yüzde 2,4 olarak gerçeklesti. Enflasyon muhasebesi uygulanmis sonuçlara göre ise, sirketin ilk yari yildaki satis hacmi artisi yüzde 22, FAVÖK’ün satis hacmine orani ise yüzde 1 oldu.

OPERASYONEL NAKIT AKISI 1,3 MILYAR TL’NIN ÜZERINE ÇIKTI

Konuyla ilgili degerlendirmelerde bulunan Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, küresel ve yerel ölçekteki ekonomik zorluklara ragmen, yilin ilk yarisini son derece basarili sonuçlarla tamamladiklarinin altini çizerken, “Operasyonel mükemmellige ve müsteri memnuniyetine olan bagliligimizi, bu basarili sonuçlardaki kilit unsur olarak görüyoruz. Bu süreçte, tüm operasyonel süreçlerimizi yüksek teknoloji odagiyla gelistirirken, saglikli bilanço önceliklendirmemizi de sürdürdük. Bu dogrultuda, bir yandan gelir kaynaklarimizi çesitlendirme yaklasimimiza agirlik verirken bir yandan da nakit disiplinimizi korumaya devam ettik. Yilin ilk yarisinda operasyonel nakit akisimizi 1,3 milyar TL’nin üzerine tasirken, serbest nakit akisimiz da 472 milyon TL ile yari yil bazinda halka arzdan bu yana en yüksek seviyeye ulasti”  ifadelerini kullandi.

Hepsiburada’nin müsteri odakli yaklasiminin tüketiciler nezdinde büyük karsilik buldugunu ve bu güvenin siparislere de yansidigini dile getiren Nilhan Onal Gökçetekin, “36,7 milyon adedi ikinci çeyrekte olmak üzere, ilk yariyi toplam 66 milyonun üzerinde siparis adediyle tamamladik. Bu hem çeyrek hem de yari yil bazinda, Hepsiburada tarihinin en yüksek satis adetlerine ulastigimizi gösteriyor. Bununla birlikte, son 12 aylik verilere göre hesaplanan müsteri basina düsen siparis sikligi adedimiz de 10,6 ile Hepsiburada tarihinde ilk kez çift haneye yükseldi. Hepsiburada üzerinden yapilan alisveris sikliginin son 3 yilda 2,5 katina ulastigini görüyoruz” seklinde konustu.

YAPAY ZEKA ODAKLI YATIRIMLARDA ÜÇ HANELI BÜYÜME

Nilhan Onal Gökçetekin söyle devam etti: “E-ticareti Türkiye’de baslatan ve gelistiren sirket olarak, sektörde öncü ve örnek olma gibi bir misyonumuz olduguna inaniyoruz. Bu kapsamda, küresel egilimleri sadece takip etmekle kalmiyor; bunlara iliskin en iyi uygulamalari Türkiye’ye tasiyip sektöre isik tutuyoruz. Hem ana markamizda hem de HepsiJet, Hepsipay ve HepsiAd gibi markalarimizda yaptigimiz yogun yapay zeka odakli yatirimlarimiz da bu yaklasimimizin en somut örnekleri. Bu sirketlerimiz, bugün geldikleri noktada sadece Hepsiburada’ya bir operasyonel güç katmiyor; ayni zamanda sektörde de yeni bir müsteri deneyimi anlayisinin önünü açiyor ve hizmet sunduklari is ortaklarina da deger katiyor. Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren HepsiJet’in, ikinci çeyrek itibariyla, platform disi müsterilerinin hacmi %100’lük bir artis gösterdi. Dis müsteriler toplam HepsiJet tasima hacminin %36’sini olusturdu. Dijital cüzdan ve “tek tikla ödeme” çözümü sunan fintech sirketimiz Hepsipay ise 31 Agustos 2024 itibariyla 16,7 milyon kullaniciya ulasti. 2023 yili itibariyla Türkiye’deki e-ticaret oyuncularina da tek tikla hizli ve güvenli alisveris hizmet sunmaya baslayan Hepsipay, 50 perakende sirketine de ödeme çözümleri sunuyor. Hepsipay ile ödeme hacmi, 2024’ün ikinci çeyreginde, ilk 3 aya göre 2,8 kat büyüdü.”

AKTIF SATICI SAYISI 101 BIN OLDU, ÜRÜN SAYISI 264 MILYONA YÜKSELDI

?   Tüketicilere güvenilir ve kaliteli ürünleri en uygun fiyata sunma misyonu dogrultusunda, bir yandan platformdaki ürün adedini artirmayi sürdüren Hepsiburada, bir yandan da ticareti dijitallestirerek esnaf ve KOBI’lerin e-ticaretle büyümesine öncülük etmeye devam etti.
?   Bu alanlarda ortaya koydugu kapsayici çalismalarin da katkisiyla, Hepsiburada’da yer alan aktif satici sayisi 101 bin olurken platformda satilan ürün adedi ise %36 artisla 264 milyonu asti.
?   Türkiye’de gelistirilen ve hayata geçirilen ilk üyelik bazli sadakat programi olma özelligi tasiyan “Hepsiburada Premium” 12 Agustos itibariyla, 3 milyon müsteriye ulasti.
?   Hepsiburada Premium kullanmaya baslayan müsterilerin Premium’lu olmadan önceki döneme kiyasla siparis sikliginin yüzde 36 arttigi gözlendi.
?   HepsiJet, 2024'ün ikinci çeyreginde Hepsiburada saticili siparislerin %82'sini Türkiye'nin dört bir yanina ertesi gün teslim etti.