Hepsiburada, Okula Dönüş Alışverişlerinde 81 İldeki Esnaf ve Tüketiciyi Bir Araya Getiriyor

Ebeveynler tasarrufun yolunu e-ticarette buldu, ‘dijital esnaf’ cirosunu okula dönüş ile artırıyor

\r\n\r\n

20 milyon ögrenciyi ve ailelerini yakindan ilgilendiren ‘Okula Dönüs’ sürecinde Türkiye’nin nabzini tutan Hepsiburada, ebeveynlere büyük tasarruf ve ödeme kolayligi saglayacak okula dönüs kampanyasini duyurdu. Defterden kitaba, ayakkabidan kiyafete ve teknoloji ürünlerine uzanan binlerce farkli üründe geçerli olacak kampanya 16 Eylül’e kadar sürecek. Hepsiburada’da magazasi olan 103 bin esnafa yeni bir gelir kapisi açacak kampanya ile, Tekirdag’dan Igdir’a Türkiye’nin 81 iline yayilan KOBI’ler de cirolarini artirma firsati yakalayacak.

Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformlarindan Hepsiburada, 16 Eylül 2024 tarihine kadar geçerli olacak okula dönüs kampanyasini baslatti. Söz konusu kampanya süreci ve Hepsiburada tarafindan gerçeklestirilen ‘Okula Geri Dönüs – Alisveris Dinamiklerini Anlama Arastirmasi’nin sonuçlari Hepsiburada Ticari Grup Baskani (CCO) Ender Özgün tarafindan kamuoyuyla paylasildi.

TÜRKIYE’NIN 81 ILINE YAYILAN 103 BIN ESNAF VE KOBI’YE ILAVE GELIR

Ender Özgün, okula dönüs sürecinin sadece bir kampanya dönemi olmadigini, Türkiye ekonomisi için de yaz tatilinin ardindan bir atak dönemine isaret ettigini ifade ederken, “Kuruldugumuz günden bu yana, Hepsiburada olarak en büyük önceligimiz tüketicilerin uygun fiyatli ve kaliteli ürünlere ulasmasini saglarken, Türkiye genelinde de esnafimiza, KOBI’lerimize ilave gelir firsati yaratip Türkiye’nin ekonomik kalkinmasina destek olmak. Okula dönüs de aslinda bu misyonumuzun simge dönemlerinden biri. Bugün milyonlarca müsterimizi, Türkiye’nin 81 iline yayilan ve toplam sayisi 103 bin esnaf ve KOBI’lerimiz ile bir araya getirerek, ülkemize karsi olan sorumlulugumuzu da yerine getiriyoruz” ifadelerini kullandi.

MÜSTERILERIMIZIN BEKLENTILERINE GÖRE KAMPANYAMIZI TASARLADIK

2 Eylül’de baslayan ve 16 Eylül tarihine kadar geçerli olacak kampanya kapsaminda defterden kitaba, ayakkabidan kiyafete ve teknoloji ürünlerine uzanan binlerce farkli üründe indirim ve kampanyalar sunacaklarinin altini çizen Ender Özgün, “Bu kampanyayi tasarlarken, öncelikle tüketicilerimizin bizden beklentilerini dikkate aldik. Sahaya inip, onlari dinledik. Gerçeklestirdigimiz arastirma sonuçlarini, ilgili ekiplerimizle anlamlandirarak bütüncül bir kampanya tasarlamaya dikkat ettik. Hem indirimlerle tüketicilerimize tasarruf imkani saglayan hem de esnafimiza, ilave ciro imkani yaratan bir kampanya sürecini hayata geçirdik. Burada bizim için en önemli noktalardan biri, Türkiye genelinde bir deger zinciri yaratabilmek. Hepsiburada is ortagi olarak e-ticarete giren esnafimiza, Igdir'dan Tekirdag'a pastel boya, kalem, kitap ve birçok farkli ürün satma imkani yaratiyor; onlara fiziksel sinirlari ortadan kaldiran bir rekabet avantaji sunuyoruz” ifadelerini kullandi.

KARARI FIYAT-PERFORMANS, KALITE VE ÜRÜN GÜVENLIGI BELIRLIYOR
Hepsiburada tarafindan gerçeklestirilen ‘Okula Geri Dönüs – Alisveris Dinamiklerini Anlama Arastirmasi’nin sonuçlarini da katilimcilarla paylasan Ender Özgün, okul alisverisinde kararin fiyat-performans, kalite ve ürün güvenligi odaginda sekillendiginin altini çizdi.
Özgün, “Bu süreçte, ailelerin en önemli gündem maddeleri, yüzde 58’lik oranla ‘fiyat degisimlerine karsi önlem alabilmek’ olarak karsimiza çikiyor. Bunu yüzde 37 ile ‘kaliteli ürünlere erismek’ ve yüzde 35 ile ‘bütçelerini kontrollü ve idareli kullanmak’ takip ediyor” dedi.

‘LINK GELIR’ ILE HANE BÜTÇELERINE 100 MILYON TL’LIK ILAVE GELIR

Okul alisverisinin genel olarak planli bir sekilde yapildigini sözlerine ekleyen Ender Özgün, “Arastirmaya katilan her 100 kisiden 84’ü, bu süreçte bir alisveris listesi hazirladigini söylerken, yüzde 69’luk bir kesim de bu listeyi baskalariyla da paylastigini ifade ediyor. Aslinda bu istatistik, son dönemde e-ticarette popülaritesi hizla artan link paylasimi modelinin önemini göstermesi adina da son derece kiymetli. Güvenilir tavsiyenin alisveris aliskanliklarindaki rolünü çok iyi bilen bir sirket olarak geçtigimiz günlerde önemli bir uygulamayi hayata geçirerek, ‘Link Gelir’ programimizi tanitmistik. Özellikle kadinlar ve ögrencilerin yogun ilgi gösterdigi ve bugün itibariyla 1.1 milyon kullanicimizin yer aldigi programimizla, bu kampanya sürecinde hane bütçelerine toplam 100 milyon TL’lik ilave gelir saglamayi amaçliyoruz” ifadelerini kullandi.

HEPSIJET ILE 24 SAAT IÇERISINDE TESLIMAT

Okul alisverisinde hem ebeveynlerin hem de ögrencilerin bir yandan da zamanla yaristigini vurgulayan Ender Özgün, “Hepsiburada olarak, buradaki müsteri odakli yaklasimimizi, HepsiJET’in sektördeki dinamizmiyle bir araya getirerek, tüketicilerimize farkli teslimat seçenekleri sunuyoruz. ‘Bugün Kapinda’ hizmetimizle, ilk etapta Istanbul, Kocaeli, Ankara, Izmir illerinde, Hepsiburada saticisindan saat 13:00’ kadar siparis verilen ürünleri ayni gün içinde adrese teslim ediyoruz. Bugün toplam sayisi 3 milyonu asan Hepsiburada Premium üyelerimizden de bu servis için ilave bir ücret almiyoruz. Diger yandan, HepsiJET ücretsiz olarak uygulamaya aldigimiz ‘Yarin Kapinda’ hizmetimizle siparislerin %82’sini ertesi gün gerçeklestirerek tüketicilerimiz zamanlarini da en iyi sekilde yönetmesini sagliyoruz.

Okul alisverisine ortalama 10.000 TL bütçe ayriliyor

Arastirmada öne çikan diger detaylar su sekilde:

  • ?   Kirtasiye ürünleri ve ayakkabi her yas grubunda, en çok tercih edilen kategoriler arasinda yer aliyor. Onlari yüzde 69 ile çanta takip ediyor.
  • ?   Arastirmaya katilan aileler, okul alisverisine ortalama 10.000 TL bütçe ayirdigini ifade ediyor.
  • ?   Arastirmaya katilanlarin;
  • ?   %55’i kredi karti limitine dokunmadan borçlanma veya kredilenme yöntemini tercih edecegini söylüyor.
  • ?   Okula dönüs alisverisinde %84’ü alisveris listesini planliyor, %69’u digerleriyle de paylasiyor.
  • ?   Okul Alisverisinde kadinlarin %72’si, erkeklerin ise %54’ü süreci tamamen kendisi yürüttügünü söylüyor.
  • ?   Alisveriste anneler giyim konusunda öncü iken, babalar teknoloji ve kirtasiye alaninda öncü konumda yer aliyor. Ebeveynler, bir yandan aile bütçesini düsünürken, bir yandan da çocuklarinin ‘gönlünü yapmaya’ gayret ediyor.
\r\n\r\n